ealiya gasht's profile

تور تبریز

آشنایی با تور تبریز
سفر با تور تبریز می تواند یکی از بهترین انتخاب هایی باشد که برای تعطیلات مخصوصا در فصل بهار و تابستان پیش رو دارید. آب و هوای خنک شهر تبریز، لهجه شیرین مردم تبریز، غذاهای محلی، سوغاتی های جذاب و بناهای تاریخی و گردشگری شهر تبریز سبب جذب افراد زیادی به این شهر شده است.
همانطور که می دانید با تور تبریز به سومین کلان شهر ایران بعد از تهران و مشهد سفر می کنید. در این سفر می توانید به مراکز خرید مدرن و بازار های قدیمی و تاریخی شهر تبریز مراجعه کرده و هر آنچه در نظر دارید را به عنوان سوغاتی یا خرید شخصی تهیه نمایید. استفاده از خدمات با کیفیت هتل ها یا هتل آپارتمان ها و لذت بردن از مناطق گردشگری در کنار دوستان یا خوانوادتان از جمله ویژگی های تور تبریز به حساب می آید.

مناطق گردشگری تبریز

مناطق گردشگری تور تبریز شامل مکان های تاریخی و باغ های زیبای این شهر می شود. برای آشنایی با این مناطق با ما همراه باشید.
موزه قاجار

با تور تبریز می توانید یکی از زیباترین و معروف ترین عمارت های مربوط به دوره قاجار را ببنید. این عمارت که حیاطی بزرگ دارد، دارای تالار های زیادی است که هرکدام برای نگهداری موارد مختلف استفاده می شود، مثلا یک تالار برای نمایش ظروف قاجار، یک تالار مخصوص پول و سکه و تالار های دیگر که شامل تفنگ و اسلحه و کاشی های رنگارنگ هستند.
موزه قاجار در محله ای قدیمی قرار دارد که همین ساختمان های قدیمی و کوچه های باریک برای گردشگران جذاب است. همچنین وجود مقبره الشعرا در نزدیکی این موزه که محل دفن 400 شاعر بنام بوده از جمله شهریار، اسدی طوسی، قطران و … سبب جذب مخاطبان زیادی به این منطقه شده است.
مسجد جامع تبریز

با تور تبریز می توانید به یکی از قدیمی ترین مسجد ها که از دوران سلجوقیان باقی مانده بروید و از دیدن آثار تاریخی باقی مانده لذت ببرید. البته که بر اثر گذشت زمان این مسجد هم در قسمت هایی تخریب شده ولی دوباره بازسازی بنا صورت گرفته است.

کلیسای کاتولیک ها

کلیسای کاتولیک از دیگر مناطق گردشگری با تور تبریز است که دارای برج ناقوسی در قسمت بالکن آن بوده و همین مورد سبب زیبایی کلیسا شده است. امروزه هم در این کلیسا مراسم ها و جشن های مربوط به کاتولیک برگزار می شود و این مورد هم برای گردشگران جذاب و دیدنی است.
باغ ائل گلی

باغ یا پارک ائل گلی تبریز از جمله مناطق زیبا و دیدنی شهر تبریز است که بسیار معروف بوده و همچنین گل و گیاهان زیادی را شامل می شود. این باغ از زمان صفویان گسترش یافته و به منطقه ای تبدیل شده که مردمان تبریز و گردشگران برای گذراندن اوقات فراغتشان به آنجا می روند. توصیه می کنم با استفاده از تور تبریز حتما به این باغ سری بزنید.
کلیسای استفانوس مقدس

این کلیسا که متعلق به ارمنی ها بوده در نزدیکی شهر جلفا قرار دارد و برای رفتن به این منطقه از شهر تبریز زمانی برابر با یک ساعت و نیم طول می کشد تا به آنجا برسید. ولی باید بگویم که ارزشش دارد تا این زمان را در مسیر باشید و از این کلیسا دیدن کنید. البته مسیر هم بسیار زیبا و چشم نواز است و سبب خستگی نمی شود. همچنین لقب دومین کلیسای بزرگ ایران نیز به کلیسای استفانوس مقدس تعلق دارد.

خانه مشروطه

خانه مشروطه که ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی است به سبک معماری قاجار ساخته شده و به همین دلیل جزو مناطق گردشگری با تور تبریز به حساب می آید. این خانه قدیمی در محله ای قدیمی واقع است و به سبب وجود همین منطقه قدیمی و خانه زیبا شهرت یافته است.

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران دارای یک طبیعت بی نظیر و منحصر به فرد است که هر فردی می تواند از قدن زدن در آن و دیدن انواع گونه های گیاهی لذت ببرد. آرامش طبیعت از جمله ویژگی هایی است که افراد را جذب این منطقه می کند. همچنین وجود بناهای تاریخی و گردشگری در این منطقه همچون قلعه بابک، قلعه قهقهه، قلعه پشتو و … توانسته گردشگران زیادی را به جنگل ارسباران بکشاند.

• روستای کندوان

روستای کندوان که معروف به روستای صخره ای بوده از جمله مهمترین مناطق گردشگری با تور تبریز است که توانسته افراد زیادی را به این منطقه جذب کند. جالب است بدانید که در این روستا هنوز هم افرادی سکونت دارند و شغل اکثر آنها پرورش عسل است که موجب شده تا افراد زیادی برای تهیه عسل های معروف کندوان به این روستا بروند. همچنین بافت قدیمی روسای کندوان و خانه های شبیه به کندوی عسل از دیگر جذابیت های این منطقه است.
بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز یکی از معروف ترین مناطق بوده که هم حکم دیدن از بنای تاریخی را دارد و هم امکان خرید و گشت و گذار را فراهم می کند. مردم تبریز علاقه ویژه ای به بازار بزرگ تبریز داشته و همین امر آن را به مکانی پر تردد با حال و هوای قدیمی تبدیل کرده است. همچنین وجود مکان هایی همچون مسجد، مدرسه و کاروان سراهای تاریخی سبب جذابیت این بازار شده است.

انواع تور تبریز

تور تبریز بسته به وسیله ای که برای حمل و نقل استفاده می شود، متفاوت است. انواع تور تبریز عبارتند از:
• تور زمینی تبریز

تور های زمینی تبریز برای کسانی توصیه می شود که علاقه مند به سفر با قطار بوده و از قدم زدن در راهروی واگن ها لذت می برند. نرخ تور زمینی بر اساس مدت اقامت(که معمولا سه شب و چهار روز بوده) و انتخاب کیفیت و خدمات هتل متفاوت خواهد.
• تور هوایی تبریز

تور هوایی تبریز برای کسانی که حوصله و تحمل خستگی مسیر را ندارند، بسیار مناسب است. مدت زمان تور هوایی تبریز حداکثر دو ساعت بوده که این زمان با توجه به مبدا متغییر است. قیمت تور هوایی تبریز هم به زمان اقامت(که معمولا سه شب و چهار روز بوده) و انتخاب هتل و خدمات آن متفاوت خواهد بود. بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق تر از همکاران ما کمک بگیرید.
مراکز خرید مدرن تبریز

مراکز خرید مدرن زیادی در شهر تبریز وجود دارد که با تور تبریز می توانید به آنجا بروید و از گشت و گذار و خرید در آنجا لذت ببرید. از جمله مراکز خرید مدرن و لوکس شهر تبریز می توان به لاله پارک که منبع برندهای معروف بوده اشاره کرد. همچنین مراکز خرید دیگر همچون مرکز خرید ستاره باران، مرکز خرید جواهر تبریر، مرکز خرید رویال، برج شهر، رشدیه، والمان و … اشاره کرد.


وعده غذایی با تور تبریز چگونه است؟

این سوال از جمله مواردی است که اکثر افراد از ما دارند و در اینجا سعی کرده ایم که به طور کامل به آن بپردازیم. باید بگویم در صورت انتخاب هتل، وعده صبحانه جزو خدماتی است که برای شما وجود دارد و برای تهیه وعده های دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه است. همچنین اگر انتخاب شما هتل آپارتمان باشد، وجود آشپزخانه در آن یک مزیت محسوب می شود و این امکان را برای شما فراهم می کند تا خودتان آشپزی کنید و هزینه های سفرتان را کاهش دهید.
تور تبریز
Published:

تور تبریز

سفر با تور تبریز می تواند یکی از بهترین انتخاب هایی باشد که برای تعطیلات مخصوصا در فصل بهار و تابستان پیش رو دارید. آب و هوای خنک شهر تبریز، لهجه Read More

Published:

Creative Fields