nahalara nahalara's profile

نهالهای پسته هیبریدی در تایباد

نهال های پسته هیبریدی کاشت در تایباد
خرید نهال پسته هیبریدی بنابراین مناطقی با ارتفاعات کم و سرمای کوتاه زمستانی برای کاشت نهال پسته آمریکایی، پیشنهاد می شود. اخیراً از بادام های دیر گل برای مقابله با سرمای دیررس بهاره استفاده به عمل می آید. ریشه دهی و رشد قلمه با استفاده از هورمون های رشد همچون اکسین سریعتر اتفاق می افتد. پس از هرس درختان با استفاده از قیم و مهار از درخت در برابر بادهای شدید محافظت نمایید. اما بیماری های گال گیاهی، گموز و نماتد به ندرت در این درختان دیده می شود. چوب و ضایعات هرس نهال پسته اکبری نیز برای تولید زغال و تزئینات چوبی مورد استقبال می باشد. یکی از دلایل استقبال از پایه آمریکایی امکان پیوند در سال اول و برداشت در سه سالگی می باشد. جالب است بدانید 90 درصد پسته ایران به خاطر استقبال جامعه جهانی صادرات می شود. جالب است بدانید که طبق آمار و داده های موجود از بادام تونو سالیانه ۶۰ الی ۷۰ کیلوگرم بادام همراه با پوسته چربی به دست می آید. همچنین حرارت بالای هوا در فصل تابستان تنش های گرمای نظیر شب تنجشی برگ ها را به همراه دارد.

با توجه به نیاز درختان میوه بهترین زمان برای کوددهی به آن ها در فصل بهار یعنی اواخر فروردین ماه، پیش از باز شدن شکوفه هاست. نهال های پسته پیوندی اکبری به نسبت رشد بیشتری داشته و درختان چتری و بزرگی را برای شما به ارمغان می اورد. نیاز به آبیاری درخت پسته پیوندی اکبری AA بالغ در بهار 2 لیتر و 3 لیتر در روز است که هنگام آبیاری درختان در تابستان باید به آن توجه شود. رطوبت و هوای سرد، جوانه زنی و گرده افشانی درختان پسته را با مشکل مواجه می کند. شکل گیری پسته های این درخت دیررس از اوایل تیر تا واپسین روزهای شهریور ماه به طول می انجامد. این پایه از طریق ترکیب رقم اینتگریما و یک رقم ایرانی اصلاح شده است. پسته سرشار از مواد معدنی، پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، مس و سدیم است. در واقع فیبر موجود در پسته میتواند سبب بهبود فرآیند گوارش، جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج مواد زائد بدن به دلیل ارتقای عملکرد روده شود. با شروع فصل سرد، حدودا از اواسط پاییز تا پایان زمستان بهتر است آبیاری درخت گردو خوشه ای را با هدف جلوگیری از سرمازدگی متوقف کنید. بنابراین جهت جلوگیری از خشکیدگی درختان پسته آمریکایی، باید میزان نیاز خاک به عناصر مختلف آزمایش شود.

نهال میوه های خاص


در واقع درختان آمریکایی با قامت بلند و سطح برگ بالا امکان تولید انبوه را فراهم می کنند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید در انتخاب زمان هرس درختان میوه بهخاطر بسپارید. چرا که امکان پیوند ارقام درجه یک با این پایه و تولید محصول بیشتر و سریع تر وجود دارد. به عنوان یکی از ارقام اصلاحی پسته با رشد و تولید سریع درخت پسته آمریکایی، شناخته می شود. گلدهی نهال گردو فرنور در اواخر فروردین (دیر گل)صورت می گیرد و در هر گل ۳ - ۶ میوه تولید می کند. اصلاح شاخه ها در فصل تابستان موجب تنش سرمایی نهال های پسته آمریکایی، خواهد شد. البته که عدم توجه به مسائل بیماری زا موجب تضعیف قدرت عملکرد درخت پسته آمریکایی، خواهد شد. به لحاظ ارتفاعی نیز درخت تا 2 الی 3 برابر بلندتر از ارقام سنتی قد خواهد کشید. به نسبت نهال های ایرانی، نهال های پسته آمریکایی در برابر خاک و یا آب شور مقاومت کمتری دارند. به طوریکه حداکثر عملکرد درخت پسته آمریکایی در هکتار تا دو برابر بیشتر از گونه های سنتی می باشد. جهت اطمینان از ثبت سفارش بعد از خرید ضمانت نامه و فاکتور، الکترونیکی ارسال می گردد.

بهترین نهال های اصلاح شده

با توجه به سرعت رشد بالای درخت، ما باید خاک را غنی از غذای گیاه کنیم. ریشه های این درخت در خاک های نرم راه خود را راحت تر پیدا کرده و تغذیه لازم را خواهند داشت. 3. در صورت کاشت نهال ها در مسیر باد، گرده افشانی گل ها موثر تر واقع می شود. هرس فرم، جهت رشد شاخه به سمت بالا و کاهش هزینه ها با برداشت مکانیزه اهمیت دارد. برداشت درخت پسته معمولا از اواخر تابستان شروع میشود و حدود 15 تا 20 روز طول میکشد. تمامی این کارهای با مشاوره آنلاین و رایگان به همراه حمل بار از طرف نهالستان ممکن می شود. جهت کسب آشنایی کافی و شناخت تفاوت پرورش نهال پسته آمریکایی و ایرانی در ادامه همراه ما باشید. 7. برای ارتفاع گیری مستقیم عدم خمیدگی ساقه در حین کاشت و قیم گذاری اهمیت دارد. قیم پایه ای محکم و متصل به نهال که هنگام وزش باد، مانع تکان های شدید نهال می شود.


بهترین نهال ها را از نهالستان نهال آرا بخواهید.
نهالهای پسته هیبریدی در تایباد
Published:

نهالهای پسته هیبریدی در تایباد

Published:

Creative Fields