iran mind's profile

رابط کاربری چیست؟

رابط کاربری چیست؟
اگر بخواهیم از اول اول برایتان مفهوم رابط کاربری را شرح دهیم باید بگوییم رابط کاربری یعنی تجربه مثبت یا منفی یک فرد در اولین مواجهه با یک سایت، فروشگاه، شرکت، و...
خب حالا که ایران مایند می‌خواهد درباره ی رابط کاربری وب‌سایت صحبت کند پس ما می‌رویم سراغ چند پرسش که پاسخ‌هایش به ما نشان می‌دهد که یک طراح Ui چقدر در طراحی رابط کاربری موفق عمل کرده‌است. آخرین وب‌سایتی که باز کرده‌اید را به یاد بیاورید! با ورود به وب‌سایت چه حسی داشتید؟ طراحی، رنگ، فونت و به کل عوامل ظاهری سایت راضی کننده بود؟ کلمات و جملات خوانا و قابل فهم بود؟ برای خرید یا ارتباط با پشتیبانی به‌راحتی دکمه موردنظر پیدا کردید یا سه ساعت دنبال یک راه برای ارتباط گشتید؟ اگر پاسخ‌های این سؤالات راضی‌کننده باشد پس سایت موردنظر از لحاظ تجربه ای که کاربر در مواجهه با سایتش داشته یا همان رابط کاربری نمره صد می گیرد.
چرا طراحی Ui سایتم را جدی بگیرم؟
اگر بعد از این‌همه صحبت بازهم نمی‌دانید که طراحی رابط کاربری قوی به چه دردتان می‌خورد پس بیایید جور دیگری ماجرا را برایتان شرح دهیم.
مگر نمی‌گویند عقل آدمی به چشمش است پس خوب جوابتان را گرفتید. کاربر اگر در لحظه اول که وارد وب سایتتان می‌شود جذب مطالب و صد البته گیرایی طراحی‌اش نشود که کلاهتان پس معرکه است. متأسفانه شما یکی‌یکی مشتری‌های وفادارتان را از دست داده‌اید. البته فکر نکنید زیبایی سایت فقط زلم‌زیمبو های سایتتان است. دسترسی به صفحات مختلف مثل صفحه‌ی محصول یا پرداخت، طوری که کاربر از چرخیدن در وب‌سایت تان گیج نشود هم از عوامل مهم یک رابط کاربری قوی است.
یک طراحی رابط کاربری قوی چه ویژگی هایی دارد؟
تکراری نباشید.
خلاقیت در هر کاری حرف اول را می‌زند در طراحی های سایت هم که اصل کار همین خلاقیت است. حالا گاهی خلاقیت در نوع طراحی خود طراحی خودش را نشان می‌دهد گاهی هم در رنگ پردازی. یادتان نرود که استفاده از رنگ‌های متضاد و ایجاد کنتراست در طراحی رابط کاربری یکی از قوانین اصلی است.
برندسازی کنید.
طبیعتاً کسب‌وکار شما لوگو و رنگ سازمانی منحصربه‌فردش را دارد پس بیایید با یک قالب اصلی از شلوغ بازی و هرج‌ومرج جلوگیری کنید. مثلاً طرحی که در طراحی عکس‌ها بکار می‌گیرید پیوستگی داشته باشد. این‌گونه مطالب وب‌سایت شما متحدند و در ذهن مخاطب این طراحی و رنگ خاص برای همیشه می‌ماند.
منتظر ادامه مطلب و معرفی قوانین دیگر هستید؟ چرا مقاله جامع رابط کاربری را در وب‌سایت ایران مایند نمی‌خوانید ؟
رابط کاربری چیست؟
Published:

رابط کاربری چیست؟

Published:

Creative Fields