شرکت الکتروویژن's profile

سیستم صوتی سالن همایش

تجهیزات صوتی سالن همایش

استفاده از تجهیزات صوتی سالن همایش و راه اندازی یک فضای مناسب به منظور برگزاری مراسم ها و  همایش ها ، احتیاج به رعایت معماری آکوستیک در فضای سالن همایش خواهد داشت. معماری آکوستیک، اصول بسیار مهمی در تجهیز سیستم صوتی سالن همایش دارد و به معنای دانش و مهارت در خصوص ایجاد، پخش، انتقال اصوات  و  کنترل صدا معنا خواهد شد. قرارگیری تجهیزات صوتی سالن همایش اهمیت بسیار زیادی در تولید صدای ناشی از برخورد صوت به سقف و دیواره های سالن داشته و یک احساس خوشایند و منحصر به فرد برای شنوندگان حاضر در سالن ایجاد خواهد نمود.
اگر قصد تجهیز و راه اندازه یک سالن همایش استاندارد و خاطره ساز را دارید، پیشنهاد می‌شود پس از مطالعه این مقاله به وب سایت رسمی الکتروویژن مراجعه نموده و پس از مشاهده نمونه کارها، محصولات، تجهیزات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت، لذت یک خرید با کیفیت، منحصر به فرد و قابل اعتماد را تجربه نمایید.
تجهیزات صوتی سالن همایش شامل چه مواردی می باشد؟

 میکروفن

یکی از مهمترین و اصلی ترین ادوات مرتبط با تجهیزات صوتی سالن همایش به شکل زنده، میکروفن و متعلقات مربوط به آن است. میکروفن های تهیه شده به منظور تجهیز سالن همایش، به شکل میکروفن های متناسب برای برگزاری مراسم ها زنده انتخاب می شوند. انتخاب نوع میکروفن و امکانات موجود در آن، اهمیت بسیار زیادی داشته و کمک شایان ذکری به بهبود پخش باکیفیت ویکنواخت موسیقی و صدای همایش خواهد نمود.
نکته بعدی در خصوص خرید تجهیزات صوتی سالن همایش، توجه به نوع پایه میکروفن و میزان انعطاف پذیری  به منظور نصب میکروفن های مخصوص سخنرانی، در برگزاری مراسم ها است. امروزه استفاده از میکروفن های بدون سیم 
طرفداران بیشتری داشته و امکان حرکت آزادانه و جابجایی خواننده در سن را فراهم خواهد آورد.
ویژگی های میکروفن سالن همایش

به شکل اصولی و استاندارد توصیه می‌شود میکروفن‌های مورد استفاده برای تجهیزات صوتی سالن همایش دارای قابلیت های زیر باشند:
           قابلیت نویز گیری قوی
         قابلیت پخش یکسان و یکنواخت صدا
      عدم پخش صداهای مزاحم موجود در سالن

بلندگو و یا اسپیکر   

یکی دیگر از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات صوتی سالن همایش به منظور برگزاری یک برنامه بدون نقص، استفاده از بلندگو و یا اسپیکرهای قدرتمند، با کیفیت و دارای قابلیت پخش یکنواخت صدا در فضای سالن همایش است. وجود بلندگوهای استاندارد، پیشرفته و متناسب با آخرین تکنولوژی‌های پخش صدا، یکی از ملزومات و ویژگی‌های مثبت تجهیز سالن های همایش بوده و تاثیر بسیار زیادی در پخش یکنواخت، باکیفیت و مجزا از صداهای مزاحم محیطی خواهد داشت.
میکسر و پاور میکسرها

بهترین تجهیزات صوتی سالن همایش به منظور ایجاد شفافیت صوت و پخش یکنواخت صدا، انواع مختلف میکسر و پاور میکسر ها هستند. این نوع از تجهیزات، انواع بسیار متنوعی داشته و از امکانات ویژه‌ای برخوردار می باشند. انتخاب تعداد این نوع از تجهیزات صوتی سالن همایش، بستگی به فضای سالن داشته و بیشترین تاثیر را در برگزاری مراسم ها و کمک به بهبود پخش صدا خواهند داشت.

 تجهیزات صوتی جانبی سالن همایش

بخش بسیار مهمی از سیستم های صوتی سالن همایش را تجهیزات جانبی به خود اختصاص می دهند. این تجهیزات معمولاً شامل سیم کشی، کابل های مورد استفاده ، باکس کف خواب و نصب سایر دستگاه های کمک کننده به پخش و کنترل صدا در سطح سن و یا پشت صحنه خواهد بود.
خوشبختانه امروزه با توجه به گسترش فعالیت شرکت های متخصص در زمینه فروش  تجهیزات صوتی سالن همایش و سایر مکان های نیازمند نصب این تجهیزات، وضعیت سیستم صوتی سالن های همایش پیشرفت بسیار زیادی نموده و در برخی موارد، به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیکتر شده است.  وجود افراد متخصص، بررسی های کارشناسان از ابعاد، اندازه و ساختار سالن های همایش و آمفی تئاتر، توسط این افراد و استفاده از بهترین، جدیدترین و با کیفیت ترین سیستم های صوتی سالن همایش، از مهمترین کاربردها و مزایای راه اندازی و تجهیز سالن های همایش توسط شرکت های متخصص در این زمینه به شمار می آید.
سیستم صوتی سالن همایش
Published:

سیستم صوتی سالن همایش

Published:

Creative Fields