ملک | Melk
شهر ملک (Melk) یکی از شهرهای کشور اتریش است که با نام Melk Abbey شناخته می شود. نام این کلمه اسلاویایی به معنای مرز است. در ادامه با ایلیا گشت همراه شوید و درباره ی این شهر اتریشی بیشتر بخوانید و بیشتر بدانید.
معرفی شهر ملک
این شهر در کنار رود دانوب و در غرب شهر وین (پایتخت اتریش) قرار گرفته است. این شهر بسیار کم جمعیت است و تعداد افراد ساکن در این شهر حدود 5 هزار نفر هستند. این شهر خواهر خوانده ی شهر رودا شلوسکا در کشور لهستان است. جالب است بدانید که در سال 1950، اولین مسابقات رسمی شطرنج بانوان اتریش در این شهر برگزار شد كه برنده آن فردی به نام سالومه ریشر بود.
زبان
از آن جا که زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی است و ۹۸٪ مردم آن به این زبان صحبت می‌کنند، مردم این شهر هم به زبان آلمانی صحبت می کنند.
گردشگری
این شهر هم مانند هر شهر دیگری دارای جاذبه های گردشگری خاص خود است. کلیسای Abbey و مجسمه ی طلای معروف آن، قلعه مشهور رنسانس شالابورگ (Renaissance Schallaburg)، کتابخانه بزرگ شهر که دست نوشته های قرون وسطایی را در خود جای داده است، باغ های جنوب شهر و… از جمله ی این نقاط دیدنی هستند.
جمعیت: 5,529
پیش شماره تلفن: 0 27 52
منطقه زمانی: UTC+1
ملک | Melk
Published:

ملک | Melk

شهر ملک (Melk) یکی از شهرهای کشور اتریش است که با نام Melk Abbey شناخته می شود. نام این کلمه اسلاویایی به معنای مرز است. در ادامه با ایلیا گشت هم Read More

Published:

Creative Fields