ealiya gasht's profile

پرشوف | presov

پرشوف | presov
پرشوف شهری در اسلواکی شرقی است. جاذبه های گردشگری بسیاری در پرشوف مانند قلعه ها ، استخرها و شهر قدیمی وجود دارد. صنایع قابل توجهی در سطح شهر شامل شرکت های مهندسی مکانیک و برق و صنعت پوشاک است. Solivary ، تنها شرکت استخراج و فرآوری نمک در اسلواکی نیز در این شهر فعالیت دارد. این شهر یک صندلی از یک کلان شهر یونان کاتولیک و نخستین کلیسای ارتدکس کلیسای ارتودکس سرزمین های چک و اسلواکی است.
تاریخچه
سکونت در منطقه اطراف پرشوف تا دوره پارینه سنگی باز می گردد. قدیمی ترین ابزارهای کشف شده و استخوان های ماموت 28000 سال قدمت دارند. قدمت حل و فصل به قرن 8 باز می گردد. پس از حمله مغولها در سال 1241 ، پادشاه بیلا چهارم مجارستان استعمارگران آلمانی را برای پر کردن شکافهای جمعیت دعوت کرد. پرشوف یک شهرک آلمانی زبان ، مربوط به مناطق Zipser German و Carpathian German شد ،  و در سال 1347 توسط لوئیس بزرگ به درجه یک شهر آزاد سلطنتی ارتقاء یافت.
در سال 1412 ، پرشوف کمک کرد تا Pentapolitana ، لیگ پنج شهر ، یک گروه تجاری را ایجاد کند. اولین سابقه یک مدرسه مربوط به سال 1429 است. پس از فروپاشی پادشاهی قدیمی مجارستان پس از حمله عثمانی در سال 1526 ، این شهرتبدیل به یک شهر مرزی شد و چندین بار بین دو حوزه معمولاً رقیب ، هابسبورگ سلطنتی مجارستان و کشورهای مجارستان به طور عادی حمایت کرد. با این حال ، پرشوف به لطف تجارت با لهستان ، رونق اقتصادی را پشت سر گذاشت. در قرن شانزدهم ، انگور را از منطقه شراب توكاج در نزدیكی آورد و در آنجا تجار شراب آلمانی-مجارستان ، لهستانی و یونان قرار داشت.
برخی از نخستین کتابهای مربوط به شراب توکاج به زبان آلمانی در پرشوف نوشته شده است.باشگاه هندبال این شهر HT Tatran Prešov است که محبوب ترین و در حال حاضر موفق ترین باشگاه اسلواکی است. تیم هندبال پرشوف نه تنها در لیگ اسلواکی شرکت می کند بلکه در لیگ بین المللی سها با بهترین تیم های هندبال منطقه شرکت می کند. بسیاری از بازیکنان هندبال این تیم همچنین عضو تیم ملی هندبال اسلواکی هستند.
موقعیت جغرافیایی و آب و هوای پرشوف
پرشوف در ارتفاع 250 متری از سطح دریا قرار دارد و مساحتی معادل 70.4 کیلومتر مربع دارد. این شهر در شمال شرقی اسلواکی ، در شمال غربی حوضه کوشیس ، در محل تلاقی رودخانه Torysa با شاخه خود پرشوف واقع شده است. این شهردر حدود 31 کیلومتری جنوب مرز لهستان ، 60 کیلومتری شمال مرز مجارستان و 410 کیلومتری شمال شرقی براتیسلاوا قرار دارد. پرشوف دارای آب و هوای گرم قاره ای است. و هم مرز با آب و هوای اقیانوسی میباشد. این شهرچهار فصل مجزا دارد و با تغییر قابل توجهی بین تابستانهای تا حدودی گرم و زمستانهای کمی برفی مشخص می شود.
جمعیت: 88,680
پیش شماره تلفن: 421+
منطقه زمانی: UTC+1
پرشوف | presov
Published:

پرشوف | presov

Published:

Creative Fields