alireza rahimi's profile

فواید دوش آب گرم

فواید دوش آب گرم
امروزه سوال مهمی که مردم از خود می پرسند این است که آیا دوش گرفتن با آب گرم برای بدن مفید است یا مضر؟ جالبه بدانید که دوش گرفتن با آب گرم با یک جلسه تمرین برابر است. استفاده از حمام آب گرم خصوصا از نوع طبیعی و معدنی آن در کنار تمرین و یا پیاده روی مزایای فراوانی در سلامتی و تناسب اندام دارد.
متاسفانه این روزها به دلیل مشغله های فکری و زندگی، حمام کردن به شگل سنتی کم رنگ شده و بیشتر افراد به دوش سریع شبانه و یا اول صبح اکتفا می کنند. اما باید بدانیم که حمام کردن های طولانی تر با آب گرم بسیار فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. استفاده از کابین دوش آن هم با آب گرم به مدت 1 ساعت بخاطر میزان کالری خوبی که می سوزاند برابری می کند با نیم ساعت پیاده روی.
مزایای حمام آب گرم
1- حمام آب گرم درد عضله را التیام و کاهش می دهد. زیر دوش آب گرم بایستید و اجازه دهید مانند یک ماساژور روی کمر، شانه و گردن کار کند. حمام کردن ایستاده در زیر آب گرم برای از بین خستگی بسیار کارساز است. ورزشکاران بعد از تمرین و ورزش ، دوش آب گرم با وان حمام ، وان جکوزی خانگی و یا کابین دوش شیشه ای می گیرند. یرا که سرحال تر از قبل میشوند چون دوش آب گرم باعث می شود منافذ پوست باز شوند.
بر اساس تحقیقات انجام شده، نشان می دهد که دوش آب گرم سطح اکسین توسین را تا حدودی بالا می برند و اضطراب و استرس را کاهش می دهد. کسانی که در زندگی و کارشان استرس دارند، حتما حمام کردن را با آب گرم استفاده کنند.
دیگر فواید دوش آب گرم
1- روحیه را بهتر میی کند
2- درد عضله را خوب می کند
3- باعث کاهش وزن می شود
4- حساسیت پوست را کم می کند
5- کاهش فشار خون
6- شادابی و جوانی
7- سموم را رها می کند
8- تنش عضله را کاهش می دهد
فواید دوش آب گرم
Published:

فواید دوش آب گرم

Published:

Creative Fields