alireza rahimi's profile

دوش آب گرم یا آب سرد

دوش آب گرم یا آب سرد؟
دوش آب گرم یا آب سرد؟
دوش گرفتن روزانه به حفظ بهداشت بدن کمک می کند. اما دوش آب گرم مفید است یا آب سرد؟ باید دانست که هر یک مزیت های خود را دارد. دوش گرفتن باعث مرطوب شدن پوست، از بین رفتن سلول های مرده ی پوست، رفع عرق و بوی بد بدن، رفع گرد و غبار و کثیفی های روی بدن و تمیزی موها می شود.
دوش آب گرم و سرد از جمله راه حل های درمانی است که می تواند در شرایط مختلف، فواید زیادی داشته باشد. دوش گرفتن نه تنها سبب پاکیزگی و زدودن آلودگی از پوست می شود، بلکه می تواند عملکرد بدن را هم بهبود ببخشد اما بهبود عملکرد بدن به دمای آب بستگی دارد.
دوش گرفتن با آب داغ
اگر روز سخت، پر تنش و استرس زایی داشته اید، بهتر است قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.
معایب دوش آب سرد
اگر دچار سینوزیت یا تب سرد هستید، دوش آب سرد ایده خوبی نیست، زیرا دمای سردتر به هیچ وجه به گرم کردن بدن شما کمک نمی کند. پس بهتر است با آب ولرم دوش بگیرید. اگر بیمار هستید هم بهتر است دوش آب سرد نگیرید. شاید دمای سرد به سیستم ایمنی شما آسیب بزند، پس بهتر است دوش آب سرد را بگذارید برای زمانی که حالتان خوب است.

دوش آب گرم بهتر است یا دوش آب سرد؟
دوش آب سرد و دوش آب گرم هر دو فواید خاص خود را دارند، پس باید چکار کنیم؟ بهترین کار این است که دوش آب ولرم بگیرید و بعد از آن به پوستتان مرطوب کننده بزنید.
راهکار دیگر این است که آب را تا حد امکان سرد کنید و یک دقیقه زیر آن بایستید و بعد آب را گرم کنید و یک دقیقه زیر آب گرم بایستید. به مدت 3 تا 5 بار زیر آب سرد و گرم متناوب بایستید.
آب سرد رگ های خونی را منقبض می کند. این بدان معنی است که تمام خون به وسط بدن می رود.
آب داغ رگ های خونی را باز می کند و تمام خون دوباره به سرعت  خارج می شود، که می تواند خون را به طور کامل از طریق ماهیچه ها و اندام ها پمپ کند و برای کمک به بازسازی و سم زدایی بسیار مفید است.
دوش آب گرم یا آب سرد
Published:

دوش آب گرم یا آب سرد

Published: