ealiya gasht's profile

فونت شولینگ | Phuntsholing

فونت شولینگ | Phuntsholing
فونت شولینگ یک شهر مرزی در جنوب کشور بوتان است. این شهر مجاور شهر Jaigaon کشور هند است که همین امر باعث رونق اقتصادی آن شده است. در ادامه با ایلیا گشت همراه شوید تا درباره ی این شهر مرزی اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.
معرفی شهر فونت شولینگ
این شهر جمعیتی در حدود 28 هزار نفر دارد. مرز بین این شهر و هند با یک دیوار از هم مشخص شده است اما مردم محلی گاهی می توانند بدون ارائه ی هیچ مدرکی از آن عبور کنند. توریستهای هند، بنگلادش و مالدیو برای ورود به بوتان از طریق این شهر نیازی به ویزا ندارند اما باید هویت خود را مانند گذرنامه یا شناسنامه نشان دهند. گردشگران خارجی به ویزا نیاز دارند که آن هم توسط یک راهنمای تور، ارائه می شود. دروازه ورود به این شهر توسط ارتش هند و نگهبانان ارتش بوتانی هدایت می شود.
فرهنگ
مرز هند و بوتان در این شهر به وضوح دو قوم و فرهنگ بسیار متفاوت را از هم جدا می کند. شهر Jaigaon بزرگتر و شلوغ تر است. البته این شهر کمی از فرهنگ همسایه متاثر شده است اما باز هم ساکت تر و مرتب تر از شهر Jaigaon است.
اقتصاد
اینن شهر به طور غیرقابل انکار بیشتر از سایر شهرهای بوتان اهمیت دارد زیرا پایتخت اقتصادی، صنعتی و تجاری بوتان است.
جمعیت: 27,658
پیش شماره تلفن: +۹۷۵
منطقه زمانی: UTC+6
فونت شولینگ | Phuntsholing
Published:

فونت شولینگ | Phuntsholing

فونت شولینگ یک شهر مرزی در جنوب کشور بوتان است. این شهر مجاور شهر Jaigaon کشور هند است که همین امر باعث رونق اقتصادی آن شده است. در ادامه با ایلی Read More

Published:

Creative Fields