Cendikia Hesti's profile

APPAREL BRAND IDENTITY



APPAREL 
UMKM Brand Identity Project 


(IDN)

APPAREL adalah merek denim streetwear yang mengekspresikan esensi kehidupan perkotaan yang modern dan trendi. Didirikan dengan semangat untuk merayakan kebebasan berekspresi dalam berpakaian pada gaya hidup metropolitan yang dinamis dan penuh semangat. 
Dengan visi dan misi ingin memudahkan masyarakat perkotaan dalam beraktivitas sehari-hari sambil tetap menjaga penampilan yang stylish, citra yang dihadirkan adalah sederhana, minimalis, dan nyaman.

(ENG)
APPAREL is a denim streetwear brand that embodies the essence of modern and trendy urban living. Founded with the spirit of celebrating freedom of expression in clothing within the dynamic and vibrant metropolitan lifestyle.
With a vision and mission to facilitate urban dwellers in their daily activities while maintaining a stylish appearance, the brand presents a simple, minimalistic, and comfortable image.




APPAREL. (2023), Indonesia
Designed by Cendikia Hesti
@hellonamasayacendi
0856
02611803




Design Concept

Diputuskan menggunakan logo font yang sesuai dengan nama brand, dengan menggunakan sudut yang tajam dan tegas. Font yang dipilih memberikan karakteristik modern yang mencerminkan keseriusan dan profesionalisme dari brand APPAREL. Logo font disusun secara sederhana, bersih, modern, namun tetap memberikan kesan profesional.


It has been decided to utilize a logo font that aligns with the brand name, employing sharp and assertive angles. The chosen font will exhibit modern characteristics that reflect the seriousness and professionalism of the APPAREL brand. The logo font is crafted to be simple, clean, modern, yet maintaining a professional appearance.




ggg
yyy
RRR
RR
QQQ
QQQQ​​​​​​​
DD
GGG​​​​​​​
XXX
XX
APPAREL BRAND IDENTITY
Published:

Owner

APPAREL BRAND IDENTITY

Published: